Wymiana zniszczonych odcinków betonowych nawierzchni lotnisk i dróg


W przypadku, gdy naprawa nie jest zalecana ani z punktu widzenia konserwacji, ani z punktu widzenia efektywności ekonomicznej, stosuje się wymianę betonowych odcinków nawierzchni na pełną grubość powłoki. Wymiany płyt na całą grubość powłoki dokonuje się przy złuszczaniu i wysokim stopniu zabarwienia, obecności siatki pęknięć na całej powierzchni płyty, uszkodzeniu pokrycia ponad 60% powierzchni - wyboje (zlewozmywaki, wióry), naruszeniu szwów uszczelniających, pojedynczo i w kruszywie.



Przyczyną konieczności wymiany płyt betonowych z reguły nie jest terminowa naprawa lokalnych uszkodzeń, normatywnych lub fizycznych, koniec żywotności powłoki betonowej.

Prace mające na celu eliminację wiórów w krawędziach płyt, wybojów w betonie, żelbetonie, powłokach żelbetowych obejmują:

- oznaczanie wadliwych obszarów;

- usunięcie istniejącego materiału uszczelniającego i sznurka uszczelniającego z połączeń;

- rozgraniczenie wadliwych obszarów;

- demontując starą powłokę;

- Podstawowe przygotowanie;

- przygotowanie mieszanki betonowej;

- układanie mieszanki betonowej;

- wykończenie powierzchni kładzionego betonu;

- opieka nad świeżo wybrukowanym betonem.



Wysoka organizacja prac, zastosowanie nowoczesnych technologii wykonania robót pozwala ADS DROG-BUD na wykonanie wszystkich prac w dokładnie przydzielonych ramach, a zastosowanie szybko utwardzających się kompozycji pozwala na wznowienie ruchu na miejscu naprawy już w - 8 godzin po rozpoczęciu prac.

ADS DROG-BUD dokonuje wymiany płyt za pomocą nowoczesnych technologii, przy użyciu zaawansowanych technologicznie frezów do fug firmy Cedima, zastosowanie technologii cięcia tarczami diamentowymi pozwala nie naruszać struktury powłoki betonowej przyległej płyty.




Jeśli jesteście zaintersowani opisanymi w artykule towarami lub usługami możecie:
Połączenie:

Więcej z rozdziału Remont i przebudowa drog i lotnisk

    Pęknięcia są powszechnym rodzajem defektów w nawierzchni cementobetonowej. Przyczyn powstawania powłok jest wiele: zaburzenie procesu technologicznego w konstrukcji powłoki, wpływ czynników atmosferycznych i klimatycznych, osiadanie podłoża, ...
    więcej
      Szczeliny dylatacyjne na nawierzchniach dróg wymagają okresowej konserwacji w trakcie eksploatacji, a po pewnym czasie pojawia się potrzeba ich naprawy i wymiany. Wynika to z wpływu czynników eksploatacyjnych i pogodowych oraz klimatycznych na ...
      więcej
        Wady - miejscowe zniszczenie powłoki, mające postać wgłębienia o ostro zaznaczonych krawędziach, zorganizowane w wyniku zniszczenia materiału powłoki pod wpływem obciążeń dynamicznych statków powietrznych i urządzeń specjalnych. Takie wady obejmują ...
        więcej
          Łuszczenie się - łuszczenie się cienkich warstw powierzchni powłoki na dużych powierzchniach, za główną przyczynę występowania uważa się niski stopień przyczepności kamienia cementowego do kruszyw, wynikający ze złej jakości materiałów lub ...
          więcej
          © 2021 ADS DROG-BUD
          Adres: Rzeczpospolita Polska, Warszawa
          +48 73 208 07 41
          ads.drogbud@gmail.com