Naprawa szczelin dylatacyjnych na nawierzchniach drogowych

Szczeliny dylatacyjne na nawierzchniach dróg wymagają okresowej konserwacji w trakcie eksploatacji, a po pewnym czasie pojawia się potrzeba ich naprawy i wymiany. Wynika to z wpływu czynników eksploatacyjnych i pogodowych oraz klimatycznych na nawierzchnię. W wyniku tego powstają takie wady jak: zniszczenie kitu w szczelinie i jego częściowe lub całkowite usunięcie, pojawienie się pęknięć i łuszczenie się w miejscach łączenia kitu z betonem, osiadanie lub ściskanie kitu na powierzchni, tworzenie się małych wiórów na krawędzi desek.



ADS DROG-BUD posiada duże doświadczenie w projektowaniu i naprawie szczelin dylatacyjnych. Przy przeprowadzaniu tej naprawy konieczne jest konsekwentne wykonywanie kolejnego cyklu pracy:
  1. Demontaż istniejącego materiału uszczelniającego i sznurka uszczelniającego. Może być wykonywany ręcznie lub przy użyciu specjalnego sprzętu drogowego (ciągnik z pługiem lub przeguby tnące z zestawem talerzy);
  2. Jeżeli charakterystyka geometryczna komory dylatacyjnej nie spełnia wymagań projektowych i eksploatacyjnych, wówczas należy ponownie wyciąć (powiększyć) komorę dylatacyjną;
  3. Oczyszczenie komory szczeliny z brudu, zanieczyszczeń, kurzu za pomocą obróbki strumieniem wodnym i sprężonego powietrza;
  4. Przeprowadzanie lokalnych napraw wiórów w wadliwych miejscach i wielokrotne fazowanie.
  5. Czyszczenie komory przez szczotkarkę z zespołem metalowych szczotek;
  6. Układanie sznurka uszczelniającego i obróbka komory szczeliny za pomocą podkładu polimerowego;
  7. Uszczelnienie szczeliny. Do uszczelniania szczelin używa się gorącego kitu bitumiczno - elastomerowego, który jest podgrzewany w specjalnych kotłach z płaszczem olejowym do temperatury roboczej określonej w dokumentach materiałowych. Szczeliny powinny być wypełnione równomiernie. Konieczne jest stałe monitorowanie tych wad i natychmiastowe ich korygowanie: luki i niedopełnianie - uzupełnianie, przelewy - cięcie gorących ostrych skrobaków.


Nie należy ponownie nagrzewać i używać następnego dnia materiału, który pozostał w szczelinach wlewu zbiornika pod koniec zmiany roboczej.



Ważne jest, aby wybrać uszczelniacz, który ma wystarczająco dobre właściwości fizyczne i chemiczne. Oszczędność w tej kwestii prowadzi do tego, że ponowna naprawa będzie konieczna w krótkim czasie, a to z kolei będzie wymagało kosztów materiałowych. ADS DROG-BUD jest gotowy do pracy "pod klucz" dzięki trwałym i niezawodnym materiałom oraz dużemu doświadczeniu praktycznemu w zakresie dylatacji.




Jeśli jesteś zainteresowany produktem naprawa szczelin dylatacyjnych na nawierzchniach drogowych , możesz:
Połączenie:

Więcej z sekcji Naprawa i przebudowa nawierzchni betonowych dróg i lotnisk

    W przypadku, gdy naprawa nie jest zalecana ani z punktu widzenia konserwacji, ani z punktu widzenia efektywności ekonomicznej, stosuje się wymianę betonowych odcinków nawierzchni na pełną grubość powłoki. Wymiany płyt na całą grubość powłoki ...
      Pęknięcia są powszechnym rodzajem defektów w nawierzchni cementobetonowej. Przyczyn powstawania powłok jest wiele: zaburzenie procesu technologicznego w konstrukcji powłoki, wpływ czynników atmosferycznych i klimatycznych, osiadanie podłoża, ...
        Wady - miejscowe zniszczenie powłoki, mające postać wgłębienia o ostro zaznaczonych krawędziach, zorganizowane w wyniku zniszczenia materiału powłoki pod wpływem obciążeń dynamicznych statków powietrznych i urządzeń specjalnych. Takie wady obejmują ...
          Główną przyczyną łuszczenia cienkich warstw nawierzchni betonowych na dużych powierzchniach uważa się niski stopień przyczepności kamienia cementowego do kruszyw, wynikający ze złej jakości materiałów lub zakłócenia technologii wykonania prac. ...
            W niektórych przypadkach konieczny jest lokalny demontaż nawierzchni dróg, lotnisk przy głębokości górnej warstwy chodnika lub jej części. Potrzeba rozwiązania takich problemów pojawia się w przypadku lokalnej naprawy chodnika, łatania, gdy nie jest ...
              ADS DROG-BUD świadczy usługi budowlane: — Szczeliny dylatacyjne; — Kompresja szczelin dylatacyjnych; — Szczeliny temperaturowe; — inne rodzaje szczelin; Nawierzchnia z betonu cementowego ma szereg zalet, z których najważniejsze to trwałość i wysoka ...
                Ostatnim etapem wykonania nawierzchni z płyt prefabrykowanych jest uszczelnienie szczelin wzdłużnych i poprzecznych. Firma ADS DROG-BUD jest gotowa do wykonania kompleksowych prac uszczelniających szczeliny w prefabrykowanych nawierzchniach ...
                  Przy głębokości łuszczenia większej niż 10 mm , ale w granicach 40-50 mm wykonuje się naprawę nawierzchni cienkowarstwowej, łączącą frezowanie nawierzchni i stosowanie bez skurczu mieszanek naprawczych typu tiksotropowego z zawartością włókien ...
                    Łuszczenie można przypisać typowym wadom nawierzchni cementowo-betonowej na lotniskach i drogach. Podczas obierania górnej warstwy betonu cementowego następuje oderwanie od powierzchni powłoki cienkich warstw betonu w postaci płyt o grubości 2-6 mm ...
                      Charakterystyczne ubytki i zniszczenia twardych nawierzchni dróg to: łuszczenie się wierzchniej warstwy betonu cementowego, a mianowicie złuszczanie cienkich warstw betonu z powierzchni powłoki betonowej w postaci płatków o grubości 2-5 mm lub ...
                      © 2024 ADS DROG-BUD
                      Adres: Polska, Warszawa
                      +48 732 080 741
                      ads.drogbud@gmail.com