Naprawa spoin deformacyjnych na nawierzchniach drogowych


Szczeliny dylatacyjne na nawierzchniach dróg wymagają okresowej konserwacji w trakcie eksploatacji, a po pewnym czasie pojawia się potrzeba ich naprawy i wymiany. Wynika to z wpływu czynników eksploatacyjnych i pogodowych oraz klimatycznych na nawierzchnię. W wyniku tego powstają takie wady jak: zniszczenie kitu w spoinie i jego częściowe lub całkowite usunięcie, pojawienie się pęknięć i łuszczenie się w miejscach łączenia kitu z betonem, osiadanie lub ściskanie kitu na powierzchni, tworzenie się małych wiórów na krawędzi desek.



ADS DROG-BUD posiada duże doświadczenie w projektowaniu i naprawie dylatacyjnych i skurczowych złączy, złączy procesowych i złączy. Przy przeprowadzaniu tej naprawy konieczne jest konsekwentne wykonywanie kolejnego cyklu pracy:
  1. Demontaż istniejącego materiału uszczelniającego i sznurka uszczelniającego. Może być wykonywany ręcznie lub przy użyciu specjalnego sprzętu drogowego (ciągnik z pługiem lub przeguby tnące z zestawem talerzy);
  2. Jeżeli charakterystyka geometryczna komory dylatacyjnej nie spełnia wymagań projektowych i eksploatacyjnych, wówczas należy ponownie wyciąć (powiększyć) komorę dylatacyjną;
  3. Oczyszczenie komory szwu z brudu, zanieczyszczeń, kurzu za pomocą obróbki strumieniem wodnym i sprężonego powietrza;
  4. Przeprowadzanie lokalnych napraw wiórów w wadliwych miejscach i wielokrotne fazowanie.
  5. Czyszczenie komory przez szczotkarkę z zespołem metalowych szczotek;
  6. Układanie sznurka uszczelniającego i obróbka komory szwu za pomocą podkładu polimerowego;
  7. Uszczelnienie szwu. Do uszczelniania szwów używa się gorącego kitu bitumiczno - elastomerowego, który jest podgrzewany w specjalnych kotłach z płaszczem olejowym do temperatury roboczej określonej w dokumentach materiałowych. Szwy powinny być wypełnione równomiernie i bez łez. Szczeliny i przelewy kitu są niedozwolone. Dla których konieczne jest stałe monitorowanie tych wad i natychmiastowe ich korygowanie: luki i niedopełnianie - uzupełnianie, przelewy - cięcie gorących ostrych skrobaków.




Nie należy ponownie nagrzewać i używać następnego dnia materiału, który pozostał w szwach wlewu zbiornika pod koniec zmiany roboczej.



Ważne jest, aby wybrać uszczelniacz, który ma wystarczająco dobre właściwości fizyczne i chemiczne. Oszczędność w tej kwestii prowadzi do tego, że ponowna naprawa będzie konieczna w krótkim czasie, a to z kolei będzie wymagało kosztów materiałowych. ADS DROG-BUD jest gotowy do pracy "pod klucz" dzięki trwałym i niezawodnym materiałom oraz dużemu doświadczeniu praktycznemu w zakresie dylatacji.




Jeśli jesteście zaintersowani opisanymi w artykule towarami lub usługami możecie:
Połączenie:

Więcej z rozdziału Remont i przebudowa drog i lotnisk

    W przypadku, gdy naprawa nie jest zalecana ani z punktu widzenia konserwacji, ani z punktu widzenia efektywności ekonomicznej, stosuje się wymianę betonowych odcinków nawierzchni na pełną grubość powłoki. Wymiany płyt na całą grubość powłoki ...
    więcej
      Pęknięcia są powszechnym rodzajem defektów w nawierzchni cementobetonowej. Przyczyn powstawania powłok jest wiele: zaburzenie procesu technologicznego w konstrukcji powłoki, wpływ czynników atmosferycznych i klimatycznych, osiadanie podłoża, ...
      więcej
        Wady - miejscowe zniszczenie powłoki, mające postać wgłębienia o ostro zaznaczonych krawędziach, zorganizowane w wyniku zniszczenia materiału powłoki pod wpływem obciążeń dynamicznych statków powietrznych i urządzeń specjalnych. Takie wady obejmują ...
        więcej
          Łuszczenie się - łuszczenie się cienkich warstw powierzchni powłoki na dużych powierzchniach, za główną przyczynę występowania uważa się niski stopień przyczepności kamienia cementowego do kruszyw, wynikający ze złej jakości materiałów lub ...
          więcej
          © 2021 ADS DROG-BUD
          Adres: Rzeczpospolita Polska, Warszawa
          +48 73 208 07 41
          ads.drogbud@gmail.com