Cienkowarstwowa naprawa łuszczenia


Przy głębokości łuszczenia większej niż 10 mm , ale w granicach 40-50 mm wykonuje się naprawę nawierzchni cienkowarstwowej, łączącą frezowanie nawierzchni i stosowanie bez skurczu mieszanek naprawczych typu tiksotropowego z zawartością włókien metalowych (rozpruszone zbrojenie).

Przed rozpoczęciem pracy wadliwe obszary sztucznej nawierzchni cementowo-betonowej są zaznaczane za pomocą elastycznego nylonowego sznurka i farby w sprayu. W tym procesie należy pamiętać, że oznakowanie konturów miejsc do naprawy nie powinno mieć ostrych kątów.

Demontaż uszkodzonej części nawierzchni betonowej odbywa się za pomocą urządzeń frezujących na bazie miniładowarki Bobcat z osprzętem "frez" lub frezarki drogowej typu Wirtgen. Frezowanie odbywa się na głębokość 40-50 mm.

Następnie odbywa się ładowanie gruzu budowlanego, czyszczenie z resztek betonu, odpylanie sprężonym powietrzem i obróbka powierzchni strumieniem wodnym. W razie potrzeby wykonuje się urządzenie miękkie szalunkowe w miejscach połączeń i pęknięć. Następnie przygotowuje się mieszaninę naprawczą. Często stosuje się do naprawy łuszczenia szybkoschnące suche mieszanki bez skurczu zawierające włókno polimerowe i stalowe do napraw konstrukcyjnych konstrukcji żelbetowych narażonych na obciążenia dynamiczne.



Podstawa karty jest nawilżona i zagruntowana.Układanie, wyrównywanie i zagęszczanie w procesie wylewania materiału odbywa się poprzez przejście przez lekkie wibrowanie na ułożonej mieszance. Pod koniec stylizacji konieczne jest przywrócenie tekstury nawierzchni – odbywa się to za pomocą szczotki do nakładania szorstkości. Następnie przeprowadzana jest pielęgnacja naprawionej nawierzchni - obróbka powłoki materiałem błonotwórczym.




Jeśli jesteście zaintersowani opisanymi w artykule towarami lub usługami możecie:
Połączenie:

Więcej z rozdziału Naprawa i przebudowa nawierzchni betonowych dróg i lotnisk

    W przypadku, gdy naprawa nie jest zalecana ani z punktu widzenia konserwacji, ani z punktu widzenia efektywności ekonomicznej, stosuje się wymianę betonowych odcinków nawierzchni na pełną grubość powłoki. Wymiany płyt na całą grubość powłoki ...
      Pęknięcia są powszechnym rodzajem defektów w nawierzchni cementobetonowej. Przyczyn powstawania powłok jest wiele: zaburzenie procesu technologicznego w konstrukcji powłoki, wpływ czynników atmosferycznych i klimatycznych, osiadanie podłoża, ...
        Szczeliny dylatacyjne na nawierzchniach dróg wymagają okresowej konserwacji w trakcie eksploatacji, a po pewnym czasie pojawia się potrzeba ich naprawy i wymiany. Wynika to z wpływu czynników eksploatacyjnych i pogodowych oraz klimatycznych na ...
        © 2021 ADS DROG-BUD
        Adres: Polska, Warszawa
        +48 73 208 07 41
        ads.drogbud@gmail.com