Usunięcie łuszczenia metodą frezowania


Łuszczenie można przypisać typowym wadom nawierzchni cementowo-betonowej na lotniskach i drogach. Podczas obierania górnej warstwy betonu cementowego następuje oderwanie od powierzchni powłoki cienkich warstw betonu w postaci płyt o grubości 2-6 mm i cienkich leszczadek do 40 mm, a także malowanie części mineralnej kruszywa: piasku, żwiru lub kruszywa, kamienia cementowego.
Przedwczesne usuwanie łuszczenia może prowadzić do poważniejszych i bardziej awaryjnych wad, takich jak: tworzenie się wiórów i skorup, a następnie osiadanie i pękanie płyt.
Osłabienie warstwy powierzchniowej powłoki podczas pracy w większości przypadków wynika z niewystarczającej mrozoodporności betonu, co jest konsekwencją naruszenia technologii pracy w procesie budowy. Dlatego spowolnienie (lub zatrzymanie) rozpoczętego destrukcyjnego procesu prowadzącego do łuszczenia jest możliwe dzięki obróbce powierzchni betonu specjalnymi zestawami, które zwiększają jego odporność na mróz, głównie poprzez hydrofobizację nawierzchni.
Przy głębokości łuszczenia do 10 mm zaleca się wstępne wyrównanie nawierzchni przez frezowanie specjalną maszyną, a następnie wzmocnienie betonu specjalną kompozycją hydrofobową za pomocą impregnacji.



Wraz z przedstawicielem klienta konieczne jest określenie miejsca i zakresu naprawy, oznaczenie miejsc naprawy i uzgodnienie terminów wykonania prac. Główny kompleks prac związanych z naprawą nawierzchni dzieli się na następujące operacje:
- Mechaniczne czyszczenie powierzchni. Wykonuje się w miejscach o dużym zanieczyszczeniu za pomocą szczotki samochodowej myjki ciśnieniowej i wysokociśnieniowego strumienia wody. Wszystkie zanieczyszczenia, takie jak: mleko cementowe, plamy od materiałw łatwopalnych, ślady gumy, szpachli, farb należy całkowicie usunąć, ponieważ wpływają na przenikalność materiału. Przygotowanie mechaniczne służy nie tylko do usuwania zanieczyszczeń, ale także do otwierania porów, co zapewni lepszą penetrację kompozycji do korpusu betonu.
- Frezowanie. Jako główny mechanizm do wykonania tego rodzaju pracy stosuje się szlifierkę mozaikową lub frezarkę obrotową. Podczas stosowania tej metody przygotowania zaleca się stosowanie diamentowych elementów ściernych o różnej wielkości : frankfurtów, lameli, bębnów z frezami.
- Rezultatem frezowania/szlifowania powinna być dobrze teksturowana powierzchnia, pożądane jest, aby kruszywo mineralne (kruszywo, żwir, gruboziarnisty piasek był odsłonięty w wyniku szlifowania);
- Odpylanie powierzchni powłoki sprężonym powietrzem za pomocą sprężarki;
- Przed nałożeniem impregnacji obecność wody na powierzchni nie jest dozwolona-beton może być wilgotno matowy, ale bez "wolnej" stojącej wody, w tym w postaci kałuż i kropelek;
- Przygotowanie impregnatu ochronnego;
- Zastosowanie/rozłożenie gotowego roztworu w sposób zmechanizowany - za pomocą maszyny do podlewania, MCD lub ciągnika i innego specjalnego sprzętu z osprzętem do rozpylania cieczy ; - ręcznie za pomocą szczotek z włosiem nylonowym, zbiorników wodnych i wałków.
Reakcji chemicznej towarzyszy niewielkie uwalnianie dwutlenku węgla. Po zakończeniu spieniania powinno być wypłukanie nawierzchni wodą i usunięcie nadmiaru wody z powłoki.




Jeśli jesteście zaintersowani opisanymi w artykule towarami lub usługami możecie:
Połączenie:

Więcej z rozdziału Naprawa i przebudowa nawierzchni betonowych dróg i lotnisk

    W przypadku, gdy naprawa nie jest zalecana ani z punktu widzenia konserwacji, ani z punktu widzenia efektywności ekonomicznej, stosuje się wymianę betonowych odcinków nawierzchni na pełną grubość powłoki. Wymiany płyt na całą grubość powłoki ...
    więcej
      Pęknięcia są powszechnym rodzajem defektów w nawierzchni cementobetonowej. Przyczyn powstawania powłok jest wiele: zaburzenie procesu technologicznego w konstrukcji powłoki, wpływ czynników atmosferycznych i klimatycznych, osiadanie podłoża, ...
      więcej
        Szczeliny dylatacyjne na nawierzchniach dróg wymagają okresowej konserwacji w trakcie eksploatacji, a po pewnym czasie pojawia się potrzeba ich naprawy i wymiany. Wynika to z wpływu czynników eksploatacyjnych i pogodowych oraz klimatycznych na ...
        więcej
        © 2021 ADS DROG-BUD
        Adres: Polska, Warszawa
        +48 73 208 07 41
        ads.drogbud@gmail.com