Naprawa defektów lotnisk i dróg
Wady - miejscowe zniszczenie powłoki, mające postać wgłębienia o ostro zaznaczonych krawędziach, zorganizowane w wyniku zniszczenia materiału powłoki pod wpływem obciążeń dynamicznych statków powietrznych i urządzeń specjalnych. Takie wady obejmują również lokalne zniszczenie powłoki, nie dużej wielkości, która następnie przechodzi w wyboje. I złamane krawędzie płyt, co powoduje uszkodzenie złączy deformacyjnych i powstawanie wybojów na krawędzi betonowych płyt powłokowych.
Przyczyny wad:
— Naruszenie technologii betonowej nawierzchni;
— Ultra-normatywne obciążenia;
— Wpływ temperatury od silników odrzutowych;
— Efekt siły z silników odrzutowych;
— Czynniki naturalne i klimatyczne;
— Charakterystyka temperatury i wilgotności w rejonie lotniska;
— Naprężenia wewnętrzne w powłoce cementowo-betonowej.
Terminowe usunięcie wady nie doprowadzi do konieczności wymiany całej uszkodzonej płyty, co jest ekonomicznie uzasadnione w dłuższej perspektywie czasowej.
Wzmocnienie powierzchni betonu - odbywa się poprzez impregnację kompozycji wzmacniających, które zwiększają odporność betonu na łuszczenie się powierzchni, zalecane są kompozycje zapewniające paroprzepuszczalność betonu.
Przyczyny wad:
— Naruszenie technologii betonowej nawierzchni;
— Ultra-normatywne obciążenia;
— Wpływ temperatury od silników odrzutowych;
— Efekt siły z silników odrzutowych;
— Czynniki naturalne i klimatyczne;
— Charakterystyka temperatury i wilgotności w rejonie lotniska;
— Naprężenia wewnętrzne w powłoce cementowo-betonowej.

Wzmocnienie powierzchni betonu - odbywa się poprzez impregnację kompozycji wzmacniających, które zwiększają odporność betonu na łuszczenie się powierzchni, zalecane są kompozycje zapewniające paroprzepuszczalność betonu.
Jeśli jesteście zaintersowani opisanymi w artykule towarami lub usługami możecie:
Połączenie:
Więcej z rozdziału Remont i przebudowa drog i lotnisk

W przypadku, gdy naprawa nie jest zalecana ani z punktu widzenia konserwacji, ani z punktu widzenia efektywności ekonomicznej, stosuje się wymianę betonowych odcinków nawierzchni na pełną grubość powłoki. Wymiany płyt na całą grubość powłoki ...

Pęknięcia są powszechnym rodzajem defektów w nawierzchni cementobetonowej. Przyczyn powstawania powłok jest wiele: zaburzenie procesu technologicznego w konstrukcji powłoki, wpływ czynników atmosferycznych i klimatycznych, osiadanie podłoża, ...

Szczeliny dylatacyjne na nawierzchniach dróg wymagają okresowej konserwacji w trakcie eksploatacji, a po pewnym czasie pojawia się potrzeba ich naprawy i wymiany. Wynika to z wpływu czynników eksploatacyjnych i pogodowych oraz klimatycznych na ...

Łuszczenie się - łuszczenie się cienkich warstw powierzchni powłoki na dużych powierzchniach, za główną przyczynę występowania uważa się niski stopień przyczepności kamienia cementowego do kruszyw, wynikający ze złej jakości materiałów lub ...