Naprawa defektów lotnisk i dróg


Wady - miejscowe zniszczenie powłoki, mające postać wgłębienia o ostro zaznaczonych krawędziach, zorganizowane w wyniku zniszczenia materiału powłoki pod wpływem obciążeń dynamicznych statków powietrznych i urządzeń specjalnych. Takie wady obejmują również lokalne zniszczenie powłoki, nie dużej wielkości, która następnie przechodzi w wyboje. I złamane krawędzie płyt, co powoduje uszkodzenie złączy deformacyjnych i powstawanie wybojów na krawędzi betonowych płyt powłokowych.

Przyczyny wad:

— Naruszenie technologii betonowej nawierzchni;

— Ultra-normatywne obciążenia;

— Wpływ temperatury od silników odrzutowych;

— Efekt siły z silników odrzutowych;

— Czynniki naturalne i klimatyczne;

— Charakterystyka temperatury i wilgotności w rejonie lotniska;

— Naprężenia wewnętrzne w powłoce cementowo-betonowej.

Terminowe usunięcie wady nie doprowadzi do konieczności wymiany całej uszkodzonej płyty, co jest ekonomicznie uzasadnione w dłuższej perspektywie czasowej.

Wzmocnienie powierzchni betonu - odbywa się poprzez impregnację kompozycji wzmacniających, które zwiększają odporność betonu na łuszczenie się powierzchni, zalecane są kompozycje zapewniające paroprzepuszczalność betonu.




Jeśli jesteście zaintersowani opisanymi w artykule towarami lub usługami możecie:
Połączenie:

Więcej z rozdziału Remont i przebudowa drog i lotnisk

    W przypadku, gdy naprawa nie jest zalecana ani z punktu widzenia konserwacji, ani z punktu widzenia efektywności ekonomicznej, stosuje się wymianę betonowych odcinków nawierzchni na pełną grubość powłoki. Wymiany płyt na całą grubość powłoki ...
    więcej
      Pęknięcia są powszechnym rodzajem defektów w nawierzchni cementobetonowej. Przyczyn powstawania powłok jest wiele: zaburzenie procesu technologicznego w konstrukcji powłoki, wpływ czynników atmosferycznych i klimatycznych, osiadanie podłoża, ...
      więcej
        Szczeliny dylatacyjne na nawierzchniach dróg wymagają okresowej konserwacji w trakcie eksploatacji, a po pewnym czasie pojawia się potrzeba ich naprawy i wymiany. Wynika to z wpływu czynników eksploatacyjnych i pogodowych oraz klimatycznych na ...
        więcej
          Łuszczenie się - łuszczenie się cienkich warstw powierzchni powłoki na dużych powierzchniach, za główną przyczynę występowania uważa się niski stopień przyczepności kamienia cementowego do kruszyw, wynikający ze złej jakości materiałów lub ...
          więcej
          © 2021 ADS DROG-BUD
          Adres: Rzeczpospolita Polska, Warszawa
          +48 73 208 07 41
          ads.drogbud@gmail.com