Redukcja hałasu w nawierzchniach betonowych


Jedną z metod redukcji hałasu z poruszających się pojazdów (oprócz ograniczenia ruchu i jego prędkości) jest zastosowanie firmą ADS DROG-BUD technologii tak zwanych "cichych nawierzchni drogowych". Całkowite tłumienie hałasu komunikacyjnego nie jest możliwe, dlatego pod tym pojęciem rozumie się możliwość znacznego obniżenia jego poziomu. Zastosowanie takich powłok prowadzi do zmniejszenia poziomu hałasu komunikacyjnego o 3-5 db.

Stosowane nawierzchnie cementowo-betonowe autostrad wymagają specjalnej obróbki powierzchni podczas budowy-teksturowania, powodującą zwiększony poziom hałasu w transporcie. Przeprowadzono badania nad opracowaniem tekstur o niskim poziomie hałasu odzieży cementowo-betonowej. Pewien efekt uzyskuje się, gdy stosuje się go w górnych warstwach drenujących asfaltowych mieszanek o dużych porowatościach, układając porowate warstwy betonu. Obecnie ADS DROG-BUD stosuję technologie, pozwalającą uzyskać drogi o obniżonym poziomie hałasu, ale jednocześnie o zwiększonym współczynniku przyczepności, w tym w niesprzyjających warunkach pogodowych. Na przykład stosuje się beton cementowy o powierzchni w postaci "otwartego" kruszonego kamienia, technologię nakładania tekstury wzdłużnej za pomocą specjalnego narzędzia diamentowego. Zastosowanie betonu cementowego w budownictwie drogowym może obejmować, oprócz budowy nowych nawierzchni drogowych, budowę poszczególnych pasów ruchu, wymianę istniejących pasów na beton cementowy, przebudowę poboczy.
Rozwiązania te są z powodzeniem stosowane w Ameryce Północnej i Europie, w innych regionach, zapewniając wysoką jakość powłoki na równość powierzchni, odporność na poślizg i niższy poziom hałasu.
Jeśli jesteś zainteresowany produktem redukcja hałasu w nawierzchniach betonowych , możesz:
Połączenie: