Wykonanie szczelin skurczowych w nawierzchniach betonowych
Przy budowie nawierzchni z betonu cementowego na drogach i lotniskach najważniejsza jest budowa dylatacji, która zapobiega przenikaniu wilgoci do powłoki, a tym samym powstawaniu defektów (pęknięć), zwiększa żywotność betonowej nawierzchni.
Betonowa nawierzchnia jest cięta na poszczególne płyty o określonych wymiarach, w zależności od warunków klimatycznych, grubości warstwy betonu, obciążenia płyty. Szczeliny dylatacyjne są tak rozmieszczone, że płyty mogą się stosunkowo swobodnie poruszać, gdy temperatura spada, a beton kurczy się.
Firma "ADS DROG-BUD" jest najbardziej doświadczoną organizacją w zakresie budowy dylatacji do tej pory.
Głównymi zadaniami w zakresie budowy połączeń są:
Szwy poprzeczne są cięte prostopadle do osi wzdłużnej powłoki. Szew wzdłużny jest linią ciągłą umieszczoną w środku powłoki.
Przed wypełnieniem rowka dylatacji przygotowuje się je poprzez wykonanie następujących czynności:
- Płukanie wodą pod ciśnieniem bezpośrednio po cięciu;
- Czyszczenie zabrudzeń i pozostałości po produktach do cięcia;
- Wydmuchiwanie sprężonym powietrzem o temperaturze nie przekraczającej +60°C.
Wady, które występują jeżeli szwy nie są ułożone prawidłowo: powstawanie pęknięć, ich dalszy wpływ na pracę powłoki i koszty naprawy itp.
Betonowa nawierzchnia jest cięta na poszczególne płyty o określonych wymiarach, w zależności od warunków klimatycznych, grubości warstwy betonu, obciążenia płyty. Szczeliny dylatacyjne są tak rozmieszczone, że płyty mogą się stosunkowo swobodnie poruszać, gdy temperatura spada, a beton kurczy się.
Firma "ADS DROG-BUD" jest najbardziej doświadczoną organizacją w zakresie budowy dylatacji do tej pory.
Głównymi zadaniami w zakresie budowy połączeń są:
- Wycięcie szczelin dylatacyjnych na płycie monolitycznej cementobetonowej nawierzchni autostrady lub lotniska;
- Uszczelnianie połączeń za pomocą kitów bitumicznych z elastomerów bitumicznych.
Szwy poprzeczne są cięte prostopadle do osi wzdłużnej powłoki. Szew wzdłużny jest linią ciągłą umieszczoną w środku powłoki.
Przed wypełnieniem rowka dylatacji przygotowuje się je poprzez wykonanie następujących czynności:
- Płukanie wodą pod ciśnieniem bezpośrednio po cięciu;
- Czyszczenie zabrudzeń i pozostałości po produktach do cięcia;
- Wydmuchiwanie sprężonym powietrzem o temperaturze nie przekraczającej +60°C.
Po przygotowaniu rowka szwu na jego dnie układa się sznurek odpowiadający wymaganiom projektowym. Następnie wykonuje się warstwę podkładową w celu zwiększenia przyczepności kitu do ścian rowka.
Wypełnienie rowków uszczelniaczem, powinno być wykonane bez przelewu z utworzeniem wklęsłych łąk.
Wady, które występują jeżeli szwy nie są ułożone prawidłowo: powstawanie pęknięć, ich dalszy wpływ na pracę powłoki i koszty naprawy itp.
Jeśli jesteś zainteresowany produktem wykonanie szczelin skurczowych w nawierzchniach betonowych , możesz:
Połączenie: