Wykonanie szczelin skurczowych w nawierzchniach betonowych
![Wykonanie szczelin skurczowych w nawierzchniach betonowych](img/pages/198.jpg?ver=166687977730px&w=300)
Betonowa nawierzchnia jest cięta na poszczególne płyty o określonych wymiarach, w zależności od warunków klimatycznych, grubości warstwy betonu, obciążenia płyty. Szczeliny dylatacyjne są tak rozmieszczone, że płyty mogą się stosunkowo swobodnie poruszać, gdy temperatura spada, a beton kurczy się.
Firma "ADS DROG-BUD" jest najbardziej doświadczoną organizacją w zakresie budowy dylatacji do tej pory.
![](img/misc/202010281651112.jpg?ver=166687977730&w=1100)
Głównymi zadaniami w zakresie budowy połączeń są:
- Wycięcie szczelin dylatacyjnych na płycie monolitycznej cementobetonowej nawierzchni autostrady lub lotniska;
- Uszczelnianie połączeń za pomocą kitów bitumicznych z elastomerów bitumicznych.
![](img/misc/202010281649412.jpg?ver=166687977730&w=1100)
Szwy poprzeczne są cięte prostopadle do osi wzdłużnej powłoki. Szew wzdłużny jest linią ciągłą umieszczoną w środku powłoki.
Przed wypełnieniem rowka dylatacji przygotowuje się je poprzez wykonanie następujących czynności:
- Płukanie wodą pod ciśnieniem bezpośrednio po cięciu;
- Czyszczenie zabrudzeń i pozostałości po produktach do cięcia;
- Wydmuchiwanie sprężonym powietrzem o temperaturze nie przekraczającej +60°C.
Wady, które występują jeżeli szwy nie są ułożone prawidłowo: powstawanie pęknięć, ich dalszy wpływ na pracę powłoki i koszty naprawy itp.
Jeśli jesteś zainteresowany produktem wykonanie szczelin skurczowych w nawierzchniach betonowych , możesz:
Połączenie: